Kunde udtalelser Kundecases

Myfittingroom - Online tøjshop Google Adwords kampagner, Søgemaskineoptimering, Social Marketing strategi, Salgsoptimering og konverteringsoptimering. Se mere på: www.myfittingroom.dk (http://www.myfittingroom.dk) Pernille Nejst - meditation og kropsterapi Beskrivelse...


Læs mere her

E-hotline - E-handel E-marketing

Er du nystartet i E-handel og med at markedsføre dig online? Vil du undgå de værste faldgruber og komme godt fra start? Så er E-hotline...


Læs mere her

Google Optimering - Et godt eksempel

Har du en hjemmeside eller webshop er Google Optimering svært at komme uden om. Google Optimering får dit site godt placeret i de organiske søgeresultater...


Læs mere her

Hvorfor vælge os?

Højst sandsynligt har du surfet rundt og kigget på forskellige aktører inden for online markedsføring, søgemaskineoptimering, Google optimering, Google Adwords kampagner m.m. Som du måske...


Læs mere her

Søgemaskineoptimering SEO på Google og Andre søgemaskiner

Er din webshop eller website ikke så synlig som du kunne tænke dig? Bruger du for mange penge på betalt markedsføring? Har du styr på...


Læs mere her
01234
Hjem >> Nyheder >> Google Analytics og Webmaster værktøjer (Tools) merger
Google Analytics og Webmaster værktøjer (Tools) merger

Google Analytics og Google Webmaster tools merger og det skaber nogle ret lovende analyse muligheder, men om det kan bruges effektivt som et egentligt redskab til søgemaskineoptimering er tvivlsom... t og vil først vise sig når Google får udviklet videre på Analytics delen. 

Sådan kommer du igang – hook Analytics op til Webmaster tools.

Log in på dit webmaster værktøj og find det site du vil connecte til din Google Analytics. Under “Manage site” vælger du nu “Google Analytics Property” og op kommer en liste med de sites du har analytics konto på. Klik på den konto du vil connecte og voila, du kan nu gå til Analytics kontoen – HUSK at vælge “Ny version”

Google Webmaster tools kobles på Google analytics

 

Klik så på Trafikkilder og så er du inde, se herunder:

Google Webmaster værktøjer og Google Anlytics.

Hvad kan man så bruge det til?

Først og fremmest er det et vigtigt skridt Google folkene har taget med denne integration, men der er lang vej før at man reelt kan bruge redskabet i reelt og effektiv søgemaskineoptimering.

I sin nuværende udgave kan jeg kun se én reel funktion jeg kan bruge i mine analyser og  det er “forespørgsler som også er vist på billedet ovenover.

Her kan du fx se dine top søgeord samt deres effektivitet i forhold til visninger (CTR) og deres position, den sidste skal dog ikke forveksles med Rank/Placering, som også gør at man ikke rigtigt kan bruge den oplysning til meget og efter et lille check så passer en del af positionerne på nogle af mine siders highranked søgeord placering.

Herunder kan du se et eksempel på en sortering jeg har lavet på en søgeord som “Noder” på mit site, www.stepnote.dk

Eksempelvis kan du se en klar stigning i visninger af søgeresultater på søgeord der indeholder “noder” En god målestok for fx at tjekke op på om din linkbuilding og seo på disse søgeord. Søgeords placeringer set med webtools og analytics

 

En anden ret smart detalje er at man kan se hvilket medie søgeordet er blevet fanget på, fx billede, video, mobil telefon m.m. Det er ret cool, fx når man som jeg målrettet har gået efter at få billeder på landingssider højt placeret – det giver faktisk konverteringer, tro det eller ej :-)

 

Mangler og potentialer i Google Analytics/Webmaster tools

  • Det ville være godt at kunne se egentlig rank i stedet for position og gerne med en fordeling på dage i stedet for gennemsnitsposition
  • Rank skal kunne vises i udvikling dag til dag på det enkelte søgeord.
  • En integration med Analytics E-commerce funktion ville være fint.
  • Generelt er der mange mangler, men mon ikke Google får web tools integreret med resten af Analytics, det plejer at få sådan med deres redskaber, – ihvertfald vil det være en god hjælper til SEO folk og online marketers generelt.

Læs mere på Google blog her

Lad høre, hvad synes I derude?