Kunde udtalelser Kundecases

Myfittingroom - Online tøjshop Google Adwords kampagner, Søgemaskineoptimering, Social Marketing strategi, Salgsoptimering og konverteringsoptimering. Se mere på: www.myfittingroom.dk (http://www.myfittingroom.dk) Pernille Nejst - meditation og kropsterapi Beskrivelse...


Læs mere her

E-hotline - E-handel E-marketing

Er du nystartet i E-handel og med at markedsføre dig online? Vil du undgå de værste faldgruber og komme godt fra start? Så er E-hotline...


Læs mere her

Google Optimering - Et godt eksempel

Har du en hjemmeside eller webshop er Google Optimering svært at komme uden om. Google Optimering får dit site godt placeret i de organiske søgeresultater...


Læs mere her

Hvorfor vælge os?

Højst sandsynligt har du surfet rundt og kigget på forskellige aktører inden for online markedsføring, søgemaskineoptimering, Google optimering, Google Adwords kampagner m.m. Som du måske...


Læs mere her

Søgemaskineoptimering SEO på Google og Andre søgemaskiner

Er din webshop eller website ikke så synlig som du kunne tænke dig? Bruger du for mange penge på betalt markedsføring? Har du styr på...


Læs mere her
01234
Hjem >> Produkter >> Usability test og Optimering
Usability optimering
Når vi siger Usability - Hvad tænker du så?

Er du virksomhedsejer/ansat i virksomhed, med dertilhørende hjemmeside eller shop, og ved du ikke helt hvad vi mener med optimering af usability? så læs videre herunder:


Usability/Brugervenlighed er et af de allervigtigste parametre for online succes, det er uomtvisteligt!

Mener du noget andet, så ring endelig til os og lad os gennemgå dit site med Usability brillerne på og lad os komme med 3 nøgle parametre du kan rette på og dermed øge dit salg eller konvertering. Det gør vi gerne helt gratis, dog med den lille bagtanke at der i 10 ud 10 tilfælde, er en lang række andre nøgleparametre der kan justeres på, for at øge konverteringsgraden.


Du har helt sikkert hørt den her mange gange "Du har kun 4 sekunder til at fange en kunde eller skræmme ham væk" - en efterhånden noget slidt frase, som ikke desto mindre er sand - det har vi set mange eksempler på.


Som det ofte sker med slidte fraser, så begynder man at ignorere dem, for det går jo fint og salget er støt stigende eller ihvertfald falder det ikke. MEN, ved du hvor meget du går glip af? ved du hvor mange brugere der falder fra i sign up eller købsprocessen? Hvad gør dine konkurrenter på Usability fronten? Tænk hvis du fx kunne mindske din frafaldsprocent med 50% - det ville virkelig rykke på omsætningen, ville det ikke?!

 

Hvad gør Kunderibixen ved Optimering af Usability?

 

Lad os stille det op i good old bulletform:

  • Først interviwer vi dig omkring din forretning, din unikke forretningsvinkel, dine budskaber, dine målgrupper, dine produkter osv. For at kunne arbejde effektivt med usability på dit site skal vi kende din forretning godt og ned i detaljerne.
  • Dernæst kigger vi på virksomhedens online profil, er den skarp nok, forstår kunderne den, tænder de på den, virker den som det var meningen, hvad feedback har I fået fra kunder og netværk - hvordan ser de på virksomheden? Online profilen er afgørende vigtig for os at definere, inden vi går igang med optimeringen da den skal gå som en rød tråd igennem hele brugeroplevelsen. Er det fx en discount butik, så skal der være mere end en knap til tilbud, så skal tilbuddene vises mange steder og på forskellige måder således alle fanger dem.
  • Når vi er skarpe på online profilen tager vi fat på selve usability optimeringen. Det første er at sætte alle analyse redskaberne til så de kan begynde at samle data til os. De vigtigste redskaber her er Clicktale (se www.clicktale.com) og Google Analytics. Med clicktale kan man optage videoer af brugernes adfærd når de surfer rundt på dit site og med Google Analytics kan man fx måle på Frafaldsprocenter, hvor i payflow eller tilmeldingsflow de falder fra, samt en række andre data der er nødvendige i optimeringsarbejdet.
  • Herefter vil vi selv gennemgå dit site/shop i alle ender og kanter med tests af payflow, menuer, søgefunktion, tekster m.m. Når vi har gennemgået sitet vil du modtage en rapport over de optimeringer der skal foretages og du kan gå igang med det samme eller vente på den næste rapport, som vi udfærdiger på baggrund af de videooptagelser og målinger, vi har samlet sammen gennem typisk en måned eller to. 
  • Når alle tilretninger er gennemført vil vi fortsat måle og analysere over nogle måneder og justere yderligere hvis det er nødvendigt.


Hvad koster det?

Der er ingen faste priser på Usability optimering, pris afhænger helt af hvilken virksomhed og website der er tale om. Vi udfærdiger derimod et fast tilbud til dig som inkluderer alt inkl. opfølgning. Ofte foretager vi usability optimering ved søgemaskineoptimering, da de to kan være svære at adskille og ofte påkrævet på et site der ikke er Søgemaskineoptimeret.


Kontakt os for nærmere dialog.